Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Taky pamatuju a Vám děkuji za fajn retro vzpomínky;-)R^

0 0
možnosti

Jsem starší ročník, mohl bych dodat že po válce byly uhelné prázdniny každou zimu až někdy v 50tých letech, rok už nevím přesně, se přestaly konat.

V roce 1979 jsem už byl dlouho zaměstnán. A byly plánované výseče - vypínal se proud i fabrikám. Byly také regulační stupně, pro zásobování elektřinou, něco jako PES. Myslím že jich bylo více než pět. Tenkrát se vyprávěl vtip: Víš jaký je 11. regulační stupeň?" ??? "Na přechodu v Rozvadově svítí jedna žárovka a u ní je napsáno: POSLEDNÍ PŘI ODCHODU ZHASNE!"

0 0
možnosti
Foto

Za připomenutí stojí i chřipkové prázdniny v prosinci 1995. I když ty byly kratší a přešly rovnou do vánočních svátků.

0 0
možnosti

Silvestr 1978/1979, byl zcela jasný ! Vracím se výkonu vojenské služby. Rodiče tedy lesní chajdu vydali v plen. Netušil jsem, že budu v epicentru rarity - Teplotního poklesu o 30 C ! Skutečně neuvěřitelné ! (Doposud, se - ojedinělý klima jev neopakoval) ...

Klasika veselice. Výběhy v krátkém rukávu, chlapská úleva mezi smrky. Následně, již jakýsi chlad, tedy svetr. V dalším kole jsem vypozoroval, že se asi něco děje ! Úleva dobrá, nicméně do sněhu - skoro už dopadaly "Krystalky ledu"! Usoudil jsem - Optický klam, omámen kvasnými nápoji ... !

Ráno, se zcela podobalo katastrofickému filmu - "Den poté" ! Žádné auto nenastartovalo - roztlačit ! Jak ? Gumy přimrzly k povrchu ! Následný víkend, starostlivý otec dojel na obhlídku celistvosti stavení. Zcela se dožral nad zamrzlým umyvadlem - plného nádobí ! Drze, ba vyzývavě - čouhala ručka mastné pánve. Rodič dobrotivec, se zcela rozzuřil - Cloumal, cloumal - No, pánev nevycloumal ! ...

Nejlepší Silvestr + následné zastavení chodu NH - Energetická krize ČSSR ! Problém - Uhlí ve vagonech zcela přimrzlo ! Nejlépe to rozmrazit v teple. K tomu je ovšem zase třeba uhlí ... ! :-)

2 0
možnosti

Jasná karma. Zrovna dneska jsem vnoučkovi ( 9 let ) vyprávěl a vysvětloval co to byly " uhelné prázdniny" . Krásně jsem si tenkrát užil u babičky a dědy. ( Jsem ročník 1971 ). Díky. Ano Covidovky ...,... to u ž je malinko o něčem jiném.....

0 0
možnosti

Tak já zažil uhelné už v 50.letech. Myslím že 2x - ale nechci se hádat.

1 0
možnosti

Ano, byla to krasa, kdyz i v Praze napadl snih, mrzlo a my se vydali nahoru k ovcinu s lyzemi nebo sankami a uzivali si. Doma mi pak mama nalila horkou vodu do lavoru, uvarila caj s citronem a ja si musel v te horke vode cvachtat nohy a pit caj. Nebo jsne se vypravili na hamrak hrat hokej. Krasne to bylo. ovsem dobre o 25 let drive.

1 0
možnosti
  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 672x
Malé retro zamyšlení do době minulé, o věcech co nás obklopovaly, o vztazích které ovlivňovala nejen doba.

Seznam rubrik